0

گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ

گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ

برای خرید یک گوشی موبایل خوب حتما نباید به سراغ سری گوشی های آیفون رفت بلکه می توان از شرکتی به جز اپل، تلفن همراهی به مراتب گران تر و البته پیشرفته تر از جدیدترین گوشی های اپل نیز خرید؛ همچون گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ.

اگر قصد خرید یک گوشی بی نقص را دارید؛ گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ انتخابی خوب برای شماست.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل سامسونگ اس 21 اولترا

تا به الان این گوشی تلفن همراه قوی ترین موبایل معرفی و ساخته شده توسط شرکت سامسونگ است و حتی بعد از گذشت یک سال از معرفی آن، هنوز هم قیمت بالایی دارد.

در ادامه با ما در مجله دلتوس همراه باشید تا معرفی کامل و اجمالی درباره گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ را برای شما داشته باشیم.

گوشی گلکسی S21 ultra سامسونگ

هر چیزی را که از یک تلفن همراه انتظار دارید؛ به صورت یک جا از گوشی s21 ultra دریافت خواهید کرد.

پرچمدار گلکسی سامسونگ در سری S خود را با ویژگی ‌هایی برتر و بالاتر از دو گوشی معروف دیگر این سری عرضه کرده است و به وضوح در آن تلاش کرده تا همه چیز را فراتر از حد ممکن در اختیار کاربرش قرار دهد.

البته سامسونگ برای رسیدن به این محصول، در کنار حفظ استانداردهای خود، به انتقادها و پیشنهادهای کاربران از محصول نسل قبلی خود بسیار توجه کرد و در نهایت، محصولی بی نقص به نام گوشی گلکسی s21 ultra را روانه بازار کرد.

این گوشی یکی از مهم ترین ساخته های شرکت سامسونگ تا به الان است و در ادامه می خواهیم بخش های مهم آن را مورد بررسی قرار دهیم.

نمایشگر گوشی گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ

سامسونگ در گوشی گلکسی اس 21 اولترا قابلیت Adaptive به معنای پویا بودن نرخ تازه ‌سازی صفحه ‌نمایش که در سری گوشی های قبلی وجود نداشت را در این سری به کار برد.

نرخ پویا بودن نرخ نوسازی صفحه ی ‌نمایش گوشی سامسونگ، باعث می‌ شود به روز رسانی صفحه از 10 تا 120 هرتز متغیر باشد و این در حالی است که حتی مصرف باتری هم بهینه تر از حالت معمولی است.

همچنین گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ برخلاف دیگر نسخه‌ های سری S سامسونگ، در بخش تراکم پیکسلی نسبت به نسل قبلی عقب گردی نداشته است.

صفحه ی ‌نمایش این گوشی 6.8 اینچی است و رزولوشن آن 3088 * 1440، تراکم 515 پیکسلی در هر اینچ است.

لبه‌ های S21 اولترا نیز همچون گوشی سری قبلی دارای لبه‌ هایی با خمیدگی 2.5D است که نسبت نمایشگر به بدنه ‌ی رویی 89.8 درصدی را برای این گوشی به همراه دارد.

البته حاشیه ‌ی کم و ابعاد مناسب نمایشگر موجب شده تا استفاده از گوشی به خصوص با یک دست، به خوبی انجام گیرد.

سخت افزار گوشی گلکسی S21 ultra سامسونگ

سخت ‌افزار گوشی گلکسی s21 ultra کاملا نسبت به نسخه های قبلی دست از لجبازی برداشت و دیگر از هسته ‌های Mongoose که به مدت 4 نسل کاربران گوشی سامسونگ را اذیت کرده بود، برداشت.

حال این گوشی بدون صرف انرژی بسیار بیشتر و لگ ‌های غیر منتظره، توانی ویژه در حد و اندازه‌ های تراشه‌ های پرچمدار اسنپدراگون ایجاد کرده است.

دوربین گوشی گلکسی S21 ultra سامسونگ

نکته ی مهمی که در خصوص عملکرد دوربین گوشی گلکسی S21 ultra سامسونگ وجود دارد این است که استفاده از ISP یا پردازشگرهای عکس متفاوت است که با توجه به استفاده از تراشه ‌های Exynos در نسخه ‌های بین ‌المللی گوشی‌ های سری گلکسی S، بین عملکرد آن ها و نسخه اسنپدراگون، تفاوت ایجاد کرده است.

پس باید گفت عملکرد دوربین در نسخه‌ های مختلف یک گوشی پرچمدار سامسونگ یکسان نبوده و باید به صورت ریز بینانه ‌تری مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

دوربین گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ قابلیت ضبط ویدئوهای 8K با نرخ هیجان ‌انگیز 60 فریم بر ثانیه را دارد ولی در قسمت دوربین، این قابلیت به رزولوشن 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه محدود می ‌شود.

همچنین جالب است بدانید که این تراشه امکان ارائه خروجی ویدئوی 8K توسط رابط سیمی به تلویزیون‌های با توانایی پردازش و پخش محتوای با این رزولوشن را نیز دارد.

طراحی و ساخت گوشی گلکسی s21 ultra سامسونگ

سبک ساخت این گوشی حالتی ارگونومی و راحت دارد.

البته جنس بدنه این گوشی از استیل ضد زنگ در Galaxy Note 20 Ultra به آلومینیوم تنزل پیدا کرده است.

همچنین سامسونگ برای دومین بار از شیشه ‌های نسل جدید و مقاوم کورنینگ گوریلا گلاس Victus برای محافظت از هر دو سمت بدنه ی گوشی یعنی روی نمایشگر و پشت دستگاه استفاده کرده است.

سامسونگ این بار انتخاب پوشش مات را به جای بدنه شفاف گوشی های دیگر خود ترجیح داده که این حرکتی انقلابی و البته بسیار کار پسند است.

استفاده از شیشه براق و یک دست در نسل قبلی باعث جذب اثر انگشت بود و شیشه ی مات پشت بدنه گلکسی S21 ultra با رفع این مشکل بزرگ برای کاربران راحتی بسیاری را ایجاد کرده است.

سخن آخر...

گوشی s21 ultra یکی از بهترین گوشی های موجود در بازار است. بنابراین اگر قصد خرید گوشی های آیفون را ندارید و در عین حال می خواهید با اختصاص یک بودجه مناسب، گوشی خوبی را بخرید؛ از گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ غافل نشوید.

حالا شما به ما و دیگر خوانندگان مجله دلتوس بگویید که چه گوشی های دیگری در بازار هستند که از لحاظ فنی و بدنه، قابلیت رقابت با گوشی گلکسی S21 اولترا و سری گوشی های آیفون را دارند؟

ثبت درخواست تعمیرات

نظر خود را وارد نمایید