0

تعمیرات صفحه نمایش مک بوک

تعمیرات صفحه نمایش مک بوک: آیا خرابی صفحه نمایش مک بوک، قابل تعمیر است؟

لپ تاپ های معروف اپل، یکی از دیگر محصولات دیجیتالی ساخته ی این شرکت بودند که از زمان معرفی و عرضه ی آن ها توسط این شرکت تا به الان، یکی از یکه تازان عرصه ی لپ تاپ تاپ ها به شمار می روند. سیستم عامل متفاوت، تجربه کاربری خوب، رزولوشن بالا، قدرت پردازندگی عالی وبسیاری از عواملی از این دست، مک بوک های اپل را تبدیل به نسخه ای فوق العاده در دنیای لپ تاپ ها کرده اند. مک بوک های اپل، برای اولین بار به شکل امروزی خود، ۱۴ سال پیش معرفی شدند و به رسم‌ تمامی وسیله های دیجیتالی، خرابی های مخصوص به خودشان همچون خرابی صفحه نمایش ودر پی آن، تعمیر ال سی دی مک بوک را داشته و دارند.

بسیار پیش می آید که کاربران این دستگاه، به مراکز تعمیرات مک بوک مراجعه کرده و تار و یا مات شدن صفحه نمایششان را مشکل خود عنوان کنند. اگر شما هم کاربر لپ تاپ های مک بوک هستید، پیشنهاد می کنیم که تا آخر این مطلب از مجله ی دلتوس با ما همراه باشید زیرا می‌خواهیم تاضمن معرفی مختصری از این دستگاه، به بررسی مشکل خرابی LCD مک بوک ها بپردازیم‌.

تعمیر ال سی دی مک بوک

لپ تاپ های مک بوک برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ میلادی به عنوان جایگزینی برای لپ تاپ های تولیدی اپل به نام آی بوک G4 و همچنین لپ تاپهای پاور بوک ۱۴ اینچی به خریداران معرفی و عرضه شدند. با این که لپتاپ جدید نسبت به دو محصول مشابه قبلی این کمپانی تفاوت بسیاری کرده بود اما هنوز هم همچون دو لپ تاپ قبلی، از پردازنده های intel داخل آن استفاده می شود. از  صفحه ی نمایش گرفته تا مهندسی فنی این لپ تاپ همگی در راستای اهداف آموزشی طراحی شده اند و به همین خاطر طولی نکشید که تنها در ۲ سال بعد، مک بوک تبدیل به پر فروش ترین لپ تاپ درآمریکا و پس از آن در جهان شد.

اما از تمام شایستگی های نسل های مختلف این لپ تاپ چه در نسخه های اولیه و چه در نسل های بعد آن در مک بوک پرو و مک بوک ایر که بگذریم، بابررسی آمار مراجعه کاربران برای تعمیرات مک بوک به این نتیجه می رسیم که از بین دلایل مختلفی همچون حل مشکل آب خوردگی مک بوک، مشکل خاموش شدن مک بوک، تعمیر کیبورد مک بوک و یا تعمیر باتری مک بوک،تعمیر ال سی دی مک بوک یکی بیشترین علل مراجعه ی آن ها برای تعمیر لپتاپ مخصوص اپل است.

صفحه ی نمایش macbook

صفحه ی نمایش macbook از ۳ قسمت مختلف تشکیل شده است: کاورآلومینیومی، بک لایت و پنل ال سی دی. هر کدام از این ۳ قسمت دچار خرابی شوند، بر روی تمام صفحه ی نمایش تاثیر می گذارند.

وارد آمدن ضربات و در نهایت شکستگی پنل ال سی دی و قاب آلومینیومی،باعث خرابی کل صفحه نمایش می شود اما با خرابی بک لایت که در واقع صفحه ای در پشت شیشه ی LCD است به بروز مشکلاتی همچون ایجادهاله های زرد و صورتی رنگ در تصویر، بی کیفیت شدن تصویر و یا ایجادلکه های سبز و زرد بر روی صفحه ی نمایش می گردد.

خرابی صفحه ی نمایش مک بوک معمولا به صورت نشانه هایی همچون زردشدن قسمتی از صفحه ی نمایش، تار شدن lcd و سیاه شدن بخش و یا تمام صفحه خودش را نشان می دهد.

البته مشکلات رایج در خرابی ال سی دی مک بوک متفاوت هستند و دلایل مختلفی را در بر می گیرد. برخی از مهم ترین این مشکلات عبارتند از:

● خرابی اتصالات ال سی دی

● سوختگی صفحه ی نمایش

● وارد آمدن ضربه و شکستگی صفحه ی نمایش

● مایعات خوردگی ال سی دی مک بوک

صفحه نمایش رتینا مک بوک

نکته ی دیگری که درباره ی تعمیرات ال سی دی مک بوک های اپل باید بدانیداین است که تعمیر ال سی دی مک بوک از LCD های فوق العاده با کیفت ومخصوصی استفاده می شود که  دارای دو مدل معروف رتینا و مدل معمولی دیگری است. البته مک بوک های ساخته شده از سال ۲۰۱۳ به بعد، همگی به صفحه نمایش رتینا مجهز شدند.

مدل های ال سی دی Retina در برابر دیگر صفحه نمایش های معمولی،تراکم پیکسل بیشتر و در نتیجه کیفیت تصویری بالاتری دارند.

صفحه ی نمایش Retina در اندازه های ۱۱ اینچی تا ۱۷ اینچی مخصوص شرکت اپل هستند و برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ میلادی برای آیفون 4sاستفاده گردید و بعد از آن در سال بعد در آیپدهای سری ۴ استفاده شد.

البته جالب است این نکته را بدانید که در مدل های جدیدتر لپ تاپ های مک بوک، دیگر از صفحه نمایش های ۱۷ اینچی استفاده نمی شود. کیفیت صفحه نمایش این لپ تاب ها 2880x1800 پیکسل و با کیفیت QHD است. یکی از ضعف های صفحه ی نمایش رتینا، حساسیت بیش از حد این شیشه ها و شکستگی آن حتی در اثر کوچک ترین ضربات است که در نهایت مسیرکاربران را به سمت تعمیرات می کشاند.

تعمیر ال سی دی مک بوک

تعمیر ال سی دی مک بوک یکی از انواع تعمیرات کاملا تخصصی این دستگاه است که تنها مراکز معتبر تعمیر مک بوک همچون دلتوس از پس انجام آن بر می آیند. به طور مثال، بسیاری از صفحه نمایش های مک بوک به علت اسپری کردن الکل بر روی ال سی دی، دچار لک های زرد و خرابی صفحه نمایش می شوند و بسیاری از تعمیرکاران نمی توانند آن را به صورت تخصصی تعمیر کنند و حتی ممکن است که باعث به وجود آمدن خرابی های بیشتری هم بشوند.

اما شما می توانید با مراجعه به مراکز تخصصی تعمیرات مک بوک همچون دلتوس، مطمئن باشید که دستگاهتان با استفاده از دستگاه های مدرن وروز دنیا توسط کارشناسان و تعمیرکاران زبده تعمیر می گردد.

در این مطلب به بررسی کوتاه و اجمالی مک بوک و تعمیرات صفحه نمایش مک بوک پرداختیم و بعد از آن،مشکلات و خرابی های ال سی دی مک بوک را مورد بررسی قرار دادیم. این نکته بسیار مهم است که برای تعمیرات مک بوک خود، به مراکز تخصصی وحرفه ای مراجعه کنید تا در نهایت حس خوب اطمینان پس از تعمیرات راتجربه نمایید.

در انتها از شما می خواهیم تا نظرات و تجارب خود را با ما و دیگر خوانندگان دلتوس به اشتراک بگذارید

ثبت درخواست تعمیرات

نظر خود را وارد نمایید